Kdo je lepší řidič

Známe to všichni. Jedeme po silnici a před námi se objeví řidič s naprosto příšernou metodou řízení. Je nepozorný, jezdí pomalu, dělá nepředvídatelné manévry nebo nedokáže zaparkovat. Reakce mužů jsou v tomto okamžiku na chlup stejné: „No jasně zase za volantem sedí ženská. A ještě k tomu blondýna. Tak to se všichni modleme.”  Je ale skutečně pravdou, že jsou ženy horšími řidičkami nebo se jedná pouze o zažitý a dosud přežívající stereotyp?
řidič za volantem
Muži jsou beze sporu lepší v technické stránce řízení. Už od mala jsou vychovávání v technických věcech a zkrátka díky jejich pohlaví mají k těmto věcem bližší vztah, cit a zajímají se o ně. Vědí, jak přesně auto funguje a co od něj můžou čekat. Proto jsou si za volantem svými schopnostmi mnohem jistější, lépe reagují na vzniklé situace a díky tomu, že jsou lépe vybavení prostorovou orientací, mají přesnější odhad. Tyto všechny věci je ale také nutí riskovat. Proč by to taky nedělali vždyť oni to přece zvládnou?
Na druhé straně ženy jsou při jízdě opatrnější, pomalejší a nemají tak dobrý smysl pro odhadování vzdálenosti. Při řízení jsou ale často nesoustředěné a přemýšlí nad spoustou jiných věcí. V tento okamžik jsme si asi všichni představili ženu upravující si líčení při čekání na to, až na semaforu naskočit zelená. Opatrnost plyne hlavně z toho, že si ženy zachovávají určitý respekt vůči autu a obávají se o to, že by mohla vzniknout nějaká nepředvídatelná událost.
zadní světla vozu
Jaké je tady skóre? Když porovnáme počet řidičských průkazů rozhodně vedou muži. Ti totiž tvoří 60 % všech řidičů kdežto ženy zbývajících 40 %. Počty nehod už ale ve prospěch mužů nehovoří. Díky ženské opatrnosti dle statistik zaviňují mnohem méně autonehod než muži. U žen jsou nehody často způsobeny tím, že špatně vyhodnotí situaci na křižovatce. U mužů se jedná hlavně o nepřizpůsobenou jízdu v zatáčkách, špatné viditelnosti při předjíždění a vysokou rychlost. Takže muži až příště budete nadávat na ženu za volantem, připomeňte si tento malý fakt. A ženy my si musíme přiznat, že asi nikdy nebudeme tak dobré v řízení po technické stránce věci.